Wat we kinderen echt kunnen leren

Over feiten en fictie in het onderwijs
Baanbrekende kijk op ons onderwijs
Over het boek

De voortdurende evolutie van pedagogische en onderwijskundige wetenschappen zorgt voor een overaanbod aan nieuwe inzichten en mogelijke toepassingen. Dat maakt het voor ouders, onderwijsprofessionals en beleidsmakers moeilijk om te bepalen welke conclusies ze moeten trekken en welk advies te volgen. Alle adviezen lijken gebaseerd op onderzoek, maar de resultaten spreken elkaar vaak tegen.

In dit boek toont bestsellerauteur Daniel T. Willingham hoe je feit van fictie kunt onderscheiden. Hij beschrijft wat goede wetenschap is, hoe je die kunt herkennen en waarom we vaak zo goedgelovig zijn voor slecht onderbouwde en foute claims.

Wat we kinderen echt kunnen leren biedt een praktische methode om bewust te leren omgaan met onderwijsonderzoek en -voorschriften. Zo kun je als ouder of onderwijsprofessional door de bomen het bos weer zien.

Daniel T. Willingham doceert als professor psychologie aan de University of Virginia. Zijn onderzoek is gericht op de toepassing van cognitieve psychologie bij educatie. Hij is columnist voor American Educator en schreef de bestsellers Why Don't Students Like School? en Raising Kids Who Read. Zijn werk is vertaald in veertien talen.

Pedro De Bruyckere is pedagoog en onderzoeker aan de Arteveldehogeschool in Gent en de Universiteit Leiden. Zijn werk is internationaal bekend en in meerdere talen uitgegeven.

Technische info

EAN
9789401435420
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 21/06/2016
Afwerking: Paperback
Druk: 2
Aantal pagina's: 224
NUR Omschrijving: Onderwijs algemeen
Uitgever: LannooCampus