Strategisch performance management

Hoe beginnen we daar nu aan?
Zet jouw organisatie op de kaart. De basics van strategisch management
Over het boek

Waar zit de sterkte van je organisatie?
Vind jouw gat in de markt.
Hoe blijf je het verschil maken?

Continu en duurzaam waarde creëren met je organisatie, hoe doe je dat? Strategie wordt doorgaans gezien als een bewust proces van idee tot plan tot realisatie en (bij)sturing. Dit laat vermoeden dat het maken van een schitterend plan en dito ontwerp, de sleutel tot wederkerend succes is. Maar is dat wel zo?

Dit boek wil een leidraad zijn voor (her)startende ondernemers die vooral met vragen zitten omtrent hoe daar nu daadwerkelijk aan te beginnen. Het boek leert je de belangrijke aspecten van succesvol ondernemen te zien en daarin zelf doordachte beslissingen te nemen. Het biedt je een plan om zelf aan de slag te gaan, sleutels om realistische doelstellingen te zetten, zonder de creativiteit uit het oog te verliezen. Zo helpt het je om van je dromen te komen tot echt duurzame en succesvolle verwezenlijkingen.

Dries Van Nieuwenhuyse is researcher Fact-Based Decision Making aan HOGENT, programmadirecteur Corporate Performance Management aan EHSAL Management School en freelance performance-managementadviseur.
Meer info: www.atheneconsult.be

Ann-Sophie Bouckaert is master in de Toegepaste Economische Wetenschappen (UGent), Master of Sciences in Marketing (VU Amsterdam) en geaggregeerde voor het secundair onderwijs. Ze werkt reeds zes jaar aan de HoGent als wetenschappelijk medewerker aan verschillende onderzoeksprojecten die zich vooral richten op het stimuleren van (tweedekans)ondernemerschap. Daarnaast doceert ze onder meer Strategisch Management aan HoGent en leidt ze onderzoeksprojecten rond fondsenwervingsstrategie in non-profitorganisaties.
Meer info: https://fbo.hogent.be

Technische info

EAN
9789401418546
Beschikbaar: Tijdelijk uit voorraad
Formaat: 17cm x 25cm
Verschijningsdatum: 08/12/2015
Afwerking: Paperback
Druk: 5
Aantal pagina's: 504
NUR Omschrijving: Bedrijfskunde algemeen
Uitgever: LannooCampus