Relaties opbouwen met kinderen en jongeren in crisissituaties

Hoe in contact blijven met kwetsbare kinderen?
Over het boek

HOE OMGAAN MET MOEILIJK GEDRAG VAN KINDEREN EN JONGEREN?
WAT IS EEN INTERNE RELATIE EN HOE KAN ZE ONS HELPEN?
WAT IS EEN CONFLICTPOSITIEVE ORGANISATIE?


Moeilijk gedrag van jongeren en kinderen is soms zo appellerend dat je het niet aan je kunt laten voorbijgaan. Toch is het helemaal niet evident om met kwetsbare kinderen relaties aan te gaan. Moeilijk gedrag vertoont zich immers niet zomaar.

Dit boek gaat in op het concept van de interne relatie en leert ons hoe we in relatie kunnen afstemmen met kwetsbare mensen, zodat ze de balans in zichzelf kunnen terugvinden.

Doorheen dit boek speelt de link tussen theorie en praktijk een belangrijke rol. Vanuit een praktische insteek en aan de hand van heldere cases stellen de auteurs een model op voor hulpverleners, opvoeders, begeleiders en leerkrachten. Zo biedt het een nieuwe manier om efficiënt te leren omgaan met kinderen en jongeren die via hun gedrag laten zien dat ze het moeilijk hebben.

Franky D'Oosterlinck is Doctor in de Pedagogische Wetenschappen. Hij werkt als directeur van het Orthopedagogisch Centrum 'Nieuwe Vaart' te Gent en gastdocent aan de UGent. Hij is stichter en voorzitter van de European Federation of Conflict Management and Treatment in Education and Care (EFeCT).

over : 

Bram Soenen is Doctor in de Pedagogische Wetenschappen. Hij werkt als directeur van VZW Martens-Sotteau te Oostakker.

over : 

Eline Spriet is Master in de Klinische Psychologie. Ze geeft trainingen bij het Vormingscentrum Create en werkt in het Orthopedagogisch Centrum 'Nieuwe Vaart' te Gent.

over : 

Katrien Sel is Master in de Pedagogische Wetenschappen. Ze geeft trainingen bij het vormingscentrum Create en werkt in het Orthopedagogisch Centrum 'Nieuwe Vaart' te Gent.

Technische info

EAN
9789401438025
Beschikbaar: Tijdelijk uit voorraad
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 13/09/2016
Afwerking: Paperback
Druk: 2
Aantal pagina's: 112
NUR Omschrijving: Pedagogiek
Uitgever: LannooCampus