Praktijkboek strategie

Routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare bedrijfsstrategie
Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren
Over het boek

Moet je onderneming een missie hebben? Hoe bepaal je strategische prioriteiten? Waarvoor dient een SWOT? Hoe leer je opportuniteiten ontdekken? Is het soms niet beter om een product af te stoten? Hoe zet je een strategie het best om in een actie? Strategiebepaling blijkt vaak moeilijker dan gedacht. Bij managers is de verleiding groot om snel te grijpen naar modieuze concepten. Bedrijven missen vaak een solide basis om te beslissen welke mogelijkheden tot duurzaam succes kunnen leiden. Wie dieper wil graven, dreigt in het ongewisse te blijven over de meest geschikte manier om efficiënt en effectief een strategie te bepalen en uit te voeren. Dankzij de stapsgewijze aanpak van dit Praktijkboek Strategie zet je strategisch denken om in praktisch doen. Op basis van jarenlange consultancyervaring stelden de auteurs dit werkinstrument samen om in team een strategie te ontwikkelen en met succes uit te voeren. Praktijkboek Strategie biedt een handig en verantwoord stappenplan om op een gefaseerde manier het strategisch denken in praktisch doen om te zetten. Centraal staan de werkbladen die voorafgegaan worden door een korte maar grondige uitleg over het doel van de stap, theoretische onderbouw en succesbepalende factoren. Het gedrukte boek beperkt zich tot de essentie. Wie verdieping zoekt, vindt deze op het uiterst toegankelijke online leerplatform. Zo kan iedereen op zijn eigen ritme en behoefte met dit boek aan de slag. Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform - www.praktijkboekstrategie.com - voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden.

over : 

Prof. em. Aimé Heene is erebuitengewoon hoogleraar aan de Universiteit Gent en gastdocent aan de Universiteit Antwerpen, het Europacollege te Brugge en de Louvain School of Management. Hij specialiseerde zich in strategisch management voor bedrijven, publieke en non-profitorganisaties en is auteur van diverse publicaties op het gebied van strategisch management. Prof. Heene heeft ervaring als lid van de Raad van Bestuur en als voorzitter van non-profitorganisaties in gezondheidszorg, samenlevingsopbouw en streekontwikkeling.

www.heene.com

Prof. Johan Vanhaverbeke is docent marketing en bedrijfsorganisatie aan de HUB en adviseur van Instima, het opleidingsinstituut van Stichting Marketing.
Prof. Simonne Vermeylen is docent strategisch management en business planning aan de Hogeschool Universiteit Brussel (HUB) en projectmedewerker aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Zij kan bogen op een jarenlange ervaring als strategische teamcoach.

Technische info

EAN
9789077432532
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 05/06/2012
Afwerking: Paperback met flappen
Druk: 8
Aantal pagina's: 224
NUR Omschrijving: Bedrijfskunde algemeen
Uitgever: LannooCampus