Praktijkboek innoverend hoger onderwijs

Lesgeven in het hoger onderwijs, hoe doe je dat?
Over het boek

De voorbije jaren heeft het hoger onderwijs verscheidene veranderingen doorgemaakt. Dat betekent dat ook de taken en doelstellingen van het onderwijzend personeel anders benaderd worden. Dit boek wil docenten hoger onderwijs en onderwijsondersteuners een stevige basis bieden om die innovaties door te voeren in hun onderwijspraktijk.

Om aan te sluiten bij de beleidsverwachtingen, is het boek gestructureerd volgens de resultaatgebieden uit de Basiskwalificatie Onderwijs (BKO). Zo gaat het achtereenvolgens in op onderwijsontwikkeling en toetsing, onderwijsuitvoering en -evaluatie, en participatie in de onderwijsorganisatie.

Praktijkboek innoverend hoger onderwijs ondersteunt zowel de docent die een concreet opleidingsonderdeel wil vormgeven of aanpassen, als degene die een innoverende bijdrage wil leveren op het niveau van een opleiding als geheel. Het boek is daarom ook bijzonder geschikt voor onderwijsondersteuners. Daarnaast kan het ook voor de student in de lerarenopleiding als een praktische inspiratiebron dienen.

Peter Van Petegem is als hoogleraar onderwijskunde verbonden aan het Instituut voor Onderwijs- en Informatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen. Hij is voorzitter van het Expertisecentrum Hoger Onderwijs en leidt de onderzoeksgroep EDUBRON. Zijn onderzoeksinteresses situeren zich onder meer op het terrein van kwaliteitszorg in onderwijs, hoger onderwijs en evaluatie van onderwijsbeleid.

Technische info

EAN
9789401418256
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 18cm x 24cm
Verschijningsdatum: 24/02/2015
Afwerking: Paperback
Druk: 1
Aantal pagina's: 220
NUR Omschrijving: Onderwijskunde
Uitgever: LannooCampus