To the point

Presenteren, maar dan met inhoud
Overtuigend presenteren zonder moeite
Over het boek

Een presentatie staat of valt met de inhoud
Hoe overtuig ik mijn publiek?
Hoe ben ik bondig en toch volledig?
En wat als ik echt weinig tijd heb?

Presentaties zijn niet weg te denken uit het dagelijkse professionele leven. Ze zijn het werktuig bij uitstek om belangrijke beslissingen voor te bereiden. En toch zijn ze vaak een bron van ergernis of zijn ze puur tijdverlies.

To the point leidt je terug naar waar het echt om gaat: de inhoud. Het leert je hoe je de inhoud kort en toch volledig maakt, hoe je een goede balans vindt tussen vorm en inhoud, en hoe je het moeilijkste publiek kunt overtuigen.
Bovendien bespaart het stappenplan je veel tijd bij de voorbereiding van je presentatie.

Het boek leert je hoe je stap voor stap een ijzersterke presentatie opbouwt met tips en voorbeelden. Daarnaast biedt het inzichten in de werking van het menselijk brein die je zullen helpen om betere presentaties te maken.

To the point werd zo opgebouwd dat je je als lezer al snel kunt focussen op die dingen die voor jou relevant zijn. Op die manier is het boek zowel voor de ervaren als voor de beginnende presentator een praktisch hulpmiddel.

Edouard Gruwez is algemeen directeur van Ogilvy Internal Communications en oprichter van ComeToThePoint. Hij werkte internationaal als marketeer en communicatieconsultant en ontwikkelde een nieuwe benadering voor het maken en geven van presentaties. Hij doceert ook over dit onderwerp en is een veelgevraagd trainer, nationaal en internationaal.

Technische info

EAN
9789401412674
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 18cm x 25cm
Verschijningsdatum: 18/03/2014
Afwerking: Integraalband
Druk: 1
Aantal pagina's: 280
NUR Omschrijving: Communicatiekunde algemeen
Uitgever: LannooCampus