Performance management

Van prestatiemeting naar prestatiemanagement door de toepassing van analytische intelligentie
Over het boek

Wordt uw bedrijf ook bedolven onder een vloedgolf van gegevens? Bent u op zoek naar een efficiëntere manier om uw bedrijfsstrategie om te zetten in de praktijk? Heeft uw bedrijf een gebrek aan operationele verklaringen voor financiële resultaten? Dan heeft uw organisatie duidelijk nood aan een kwantitatieve beleidsondersteuning.

Een geïntegreerd gebruik van relevante bedrijfsinformatie via analytische intelligentie laat u toe de strategie van uw onderneming beter te formuleren, te concretiseren, op te volgen en proactief te sturen.
Performance Management geeft inzicht in de samenhang van methoden om, op basis van bedrijfs- en marktgegevens, tot proactieve inzichten te komen bij de realisatie van de bedrijfsstrategie.

Dries Van Nieuwenhuyse en Dave Vanhoudt bespreken zowel kwantitatieve als analytische werkwijzen om een weloverwogen strategie te formuleren. Voor de concretisering van die strategie ontrafelen en kwantificeren ze vervolgens de nodige stappen. Plannen leiden tot operationele budgetten die op hun beurt dienen als leidraad. Aan de hand van eenvoudige analytische tools komen de auteurs tot de identificatie van de nodige meetinstrumenten. De resultaten worden duidelijk gevisualiseerd en gemonitord via Balanced Scorecard, dashboards en Geografische Informatie Systemen. Via Business en Analytical Intelligence krijgt u beter inzicht in de strategische oorzaak- en gevolgrelaties. De kwantificatie van dergelijke verbanden brengt de lezer bij het metier van gegevensanalyse en bij een aantal eenvoudige statistische en datamining methoden.

Dries Van Nieuwenhuyse doceert Strategisch Management aan HoGent. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de programmacyclus Corporate Performance Management aan de EHSAL Management School (Odisee) en is er gastdocent. Hij is Fellow van het Hogenheuvelcollege (Katholieke Universiteit Leuven) en onderzoeker aan Thomas More. Hij is zelf ondernemer en combineert zijn academische loopbaan met zelfstandige adviesverlening rond strategieformulering en strategierealisatie aan vooraanstaande bedrijven vanuit zijn onderneming Athene Consult.
Meer info: www.atheneconsult.be

Dave Vanhoudt is als wetenschappelijk medewerker verbonden aan het Business Intelligence Competency Center van Thomas More, Mechelen. Hij is zelfstandig consultant en verleent organisaties advies omtrent de communicatie en implementatie van strategie en Performance Management. Daarnaast is hij ook actief als gastdocent binnen verschillende management programma's.
Meer info: www.bicos.be

Technische info

EAN
9789020976977
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 09/09/2008
Afwerking: Paperback
Druk: 5
Aantal pagina's: 488
NUR Omschrijving: Bedrijfskunde algemeen
Uitgever: LannooCampus