Omnichannel in retail

Het antwoord op e-commerce
Gino Van Ossel over het koopgedrag van de klant
Winnaar managementboek van het jaar
Over het boek

Als retailmanager besef je ten volle dat verandering nodig is. Daarvoor heb je echt geen onheilsprofeten die het einde van de fysieke winkel voorspellen nodig.

Toch rijzen er al snel verschillende vragen:

Welke richting moet je concreet uit?
Waarom volstaat het niet om een webshop te lanceren en de consument toe te laten zijn bestelling op het winkelpunt af te halen?
En wat betekent dit voor de merkartikelfabrikant?
Wat als er geen winkels meer zouden zijn?
Heb je dan als leverancier een probleem?


In dit boek reikt Gino Van Ossel een concrete oplossing aan. Hij breekt een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen.

Met pertinente vragen, heldere modellen en handige checklists gidst Van Ossel retailers en merkartikelfabrikanten in hun zoektocht naar een juist antwoord op maat van het eigen bedrijf en de eigen sector.

‘Gino schrijft zoals hij spreekt: toegankelijk, to the point en altijd toepasbaar. Een aanrader voor eenieder die zich met (r)etail bezighoudt.’ - Tijn van Elderen, CEO Brabantia

Dit boek is verplichte literatuur voor iedereen met een winkel, voor iedereen die verkoopt aan consumenten en voor iedereen die wil begrijpen hoe een moderne klantenrelatie eruitziet.’
Prof. Steven Van Belleghem, auteur van De Conversation Manager en De Conversation Company, winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs

Lees hier alle endorsements.

Gino Van Ossel is professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School. Hij geldt als één van Europa's topexperts inzake retailmanagement, winkelgedrag & omni-channel. Hij adviseert toonaangevende retailers en merkartikelfabrikanten in hun strategie, en is een veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland.

Technische info

EAN
9789401416702
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 08/04/2014
Afwerking: Paperback
Druk: 9
Aantal pagina's: 320
NUR Omschrijving: Marketing
Uitgever: LannooCampus