Is dik in orde?

Obesitas als norm
Ik eet dus ik ben of hoe marketing ons dik maakt
Over het boek
Wist je dat fastfood en softdrinks goedkoper zijn dan groenten en fruit? En dat dieetontbijtgranen net meer calorieën bevatten dan gewone ontbijtgranen? Stond je er al eens bij stil dat light niet staat voor 'zonder', maar enkel 'met minder' calorieën? Het lijkt allemaal te gek voor woorden en toch is het de realiteit in de voedingswereld. Onze maatschappij en de bijbehorende marketing schuwen duidelijk het absurde niet. Zo maken sportvedetten reclame voor fastfood terwijl ze net achter gezondheidscampagnes zouden moeten staan om de jeugd te doen bewegen, toch? Door deze praktijken niet aan te pakken, duwt de maatschappij ons steeds meer in de richting van overgewicht en obesitas. En toch is het de persoon met obesitas die met de vinger gewezen wordt voor zijn eetgedrag en niet de maatschappij. Met Is dik in orde? wil Patrick Mullie de obesitasepidemie een halt toeroepen. Het boek is verplichte lectuur voor iedereen die zich ergert aan de huidige overconsumptie en de agressieve marketingcampagnes. Kortom, voor iedereen die inziet dat we minder moeten consumeren in het belang van onze gezondheid en het milieu.
Patrick Mullie is doctor in de Biomedische Wetenschappen aan de K.U.Leuven. Hij is als onderzoeker verbonden aan de Katholieke Hogeschool Leuven en aan het Militair Hospitaal Brussel. Hij is eveneens senior postdoctoral researcher aan het International Prevention Research Institute in Lyon (Frankrijk).

Technische info

EAN
9789020998542
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 27/09/2011
Afwerking: Paperback
Druk: 1
Aantal pagina's: 144
Uitgever: Uitgeverij Lannoo