De traumasensitieve school

Een andere kijk op gedragsproblemen in de klas
Beter lesgeven aan kinderen met trauma
Over het boek

Een ongeluk, het plotselinge overlijden van een dierbare, een vechtscheiding, gepest worden, emotionele of fysieke verwaarlozing of mishandeling: veel kinderen maken een ingrijpende gebeurtenis mee die tot trauma kan leiden.

In dit boek gaat Anton Horeweg, leraar en gedragsexpert, in op het gedrag dat kinderen met trauma kunnen vertonen in de klas en hoe leraren hier het beste mee kunnen omgaan. Het boek biedt diepgaande kennis over de gevolgen van trauma op de hersenen, de invloed op de ontwikkeling en op het gedrag in de klas. Vanuit deze kennis leer je als leraar het kind met trauma en zijn of haar gedrag te zien en te begrijpen.

De vele voorbeelden, handelingsadviezen en tips maken het een buitengewoon praktisch boek dat leraren en leidinggevenden kunnen gebruiken om de school traumasensitief te maken.

Anton Horeweg is gedragsspecialist (Master SEN) en ruim dertig jaar leraar in het basisonderwijs. Hij is lid van de LBBO/LBGS. Anton Horeweg heeft zitting in Expertteams Project Leer-Kracht: (NCOJ) en Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie (KC KJP). Hij is auteur van diverse onderwijsboeken die inmiddels verplichte literatuur zijn bij een groot aantal opleidingen.

Technische info

EAN
9789401442886
Beschikbaar: Tijdelijk uit voorraad
Formaat: 18cm x 25cm
Verschijningsdatum: 09/04/2018
Afwerking: Paperback
Druk: 2
Aantal pagina's: 352
Uitgever: LannooCampus