Cultuurmanagement

De regels van de kunst
Hét standaardwerk voor iedereen die actief is op het domein van kunst en cultuur en voor studenten cultuurmanagement
Over het boek

Je hoeft geen kunstenaar te zijn om met kunst en cultuur bezig te zijn, want net als andere domeinen moeten kunst en cultuur gemanaged worden. Maar de culturele sector vereist een bijzondere aanpak: een cultuurmanager moet zorgen voor de juiste klik tussen zaken en inhoud.

Annick Schramme is hoogleraar en opleidingsverantwoordelijke van de master in het cultuurmanagement aan de Universiteit Antwerpen. Daarnaast is ze Academic Director Creative Industries aan de Antwerp Management School en lid van diverse raden van bestuur van culturele organisaties en adviesorganen in Vlaanderen en Nederland.

---------------------------

Annick Schramme is professor and coordinator of the master course in Culture Management at the University of Antwerp. Besides, she is Academic Director of the Competence Center Creative Industries at the Antwerp Management School. She occupies a number of important executive positions in the cultural sector in Flanders and the Netherlands.

Bruno Verbergt doceert Algemeen en strategisch management aan de Universiteit Antwerpen en de Antwerp Management School.  Daarnaast heeft hij tien jaar ervaring als bedrijfsdirecteur cultuur, sport en jeugd van de stad Antwerpen.

Dirk de Corte doceert Cultuurmanagement aan de UA. Met zijn bedrijf, ImproveMenT, ontwerpt en faciliteert hij leadership programma's voor diverse bedrijven.
Patrick De Pelsmacker doceert cultuurmarketing en -communicatie aan de UA en is als buitengewoon hoogleraar tevens verbonden aan de UGent.

Technische info

EAN
9789020992960
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 11/10/2011
Afwerking: Paperback
Druk: 3
Aantal pagina's: 512
Uitgever: LannooCampus