Communiceren in tijden van crisis

Hoe communiceren in crisissituaties?
Over het boek

Hoe bereid ik mijn organisatie voor op een crisis?
Hoe vermijd ik reputatieschade?
Wat is het goede moment om te communiceren?


Geen enkele crisissituatie is gelijk, maar vaak zijn er overeenkomsten. De onvoorspelbaarheid, snel opeenvolgende gebeurtenissen, de grote verwarring en een toenemende druk om te communiceren spelen immers altijd hun rol.

Aan de hand van eigen ervaring én praktijkvoorbeelden toont de auteur hoe organisaties zich het meest doeltreffend kunnen voorbereiden op, en omgaan met, een crisis. Van het maken van een degelijk crisiscommunicatieplan tot het omgaan met klassieke en nieuwe media: stap voor stap leidt Communiceren in tijden van crisis je door het hele proces.

Vanuit talrijke praktijkvoorbeelden gaat Jeroen Wils in op de voorwaarden van succesvolle crisiscommunicatie, de banden tussen elk geslaagd communicatiebeleid en de media, en de groeiende rol die sociale media in het communicatiespectrum innemen.

over : 

Jeroen Wils schrijft vanuit zijn 25-jarige ervaring als journalist, crisisverslaggever en communicatie-expert bij tientallen bedrijven. Van 2004 tot 2011 was hij Chef Nieuws bij VTM. Vandaag is hij managing partner van het Leuvense communicatiebureau Bepublic.

Technische info

EAN
9789401418584
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 30/09/2014
Afwerking: Paperback
Druk: 2
Aantal pagina's: 224
NUR Omschrijving: Management algemeen
Uitgever: LannooCampus