Communiceren in het new normal

10 kritische succesfactoren na een crisis
Krachtig communiceren voor bedrijven in een nieuw tijdperk
Over het boek

Terwijl de nachtmerrie van de financiële crisis stilaan over de horizon wegebt, ontwaakt het bedrijfsleven in een grondig hervormde wereld. De wereld van het New Normal is soberder, moeilijker, maar tegelijkertijd ook uitdagender. Hier gelden basisprincipes als transparantie, verantwoordelijkheid en duurzaamheid. Hoe maak je als onderneming of organisatie het verschil in dit nieuwe tijdperk? En welke rol speelt communicatie daarbij? Het antwoord vind je in Communiceren in het New Normal. Op basis van gesprekken met CEO's, managers en communicatiemensen definiëren Noël Slangen en Jan Withofs 10 kritische succesfactoren waarmee communicatie het verschil kan maken. Leiders ontsnappen voortaan niet aan transparante beslissingen en moeten hun risico's nauwlettend managen. Daarnaast wordt de stakeholdergroep steeds groter en wint ze aan belang: niet alleen is het essentieel dat werknemers worden gehoord, door de impact van social media kan elke observatie of mening, van wie dan ook, van kapitaal belang zijn voor de onderneming in kwestie. Communiceren in het New Normal is hét manifest voor communiceren na een crisis.

Noël Slangen is medeoprichter van het strategisch adviesbureau Groep C en werkte voor talloze beleidsmakers, topmanagers en bedrijven. Hij is de bekendste communicatieadviseur van België.

www.slangen.be

over : 
Jan Withofs is managing partner bij het strategisch adviesbureau Groep C. Hij is gespecialiseerd in stakeholdercommunicatie.

Technische info

EAN
9789020996630
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 14cm x 22cm
Verschijningsdatum: 03/05/2011
Afwerking: Gebonden
Druk: 1
Aantal pagina's: 184
NUR Omschrijving: Communicatiekunde algemeen
Uitgever: LannooCampus