500 woorden die iedereen moet kennen

om de actualiteit te begrijpen
Laat iedereen versteld staan van je algemene kennis.
Over het boek

Iedereen kent het wel: wanneer je naar het journaal kijkt, mis je achtergrond bij bepaalde begrippen of wil je weten hoe bepaalde situaties zijn ontstaan. Kennis van enkele basisbegrippen wapent je om de brede actualiteit in de media te volgen en te begrijpen.

500 woorden die iedereen moet kennen biedt de lezer de sleutel tot inzicht in het journalistieke jargon. Het boek geeft tekst en uitleg bij de belangrijkste termen in de volgende domeinen: binnen- en buitenlandse politiek, economie, arbeid en sociale zaken, samenleving, milieu, cultuur, lifestyle, media en sport.
Met bijdragen door beroepsjournalisten, autoriteiten in hun vakgebied: Yves Desmet, Luc Van der Kelen, Corry Hancké, Chris De Nijs, Trui Moerkerke, Gie Goris, Peter Vantyghem, Steffy Merlevede, Emmanuel Vanbrussel & Dieter De Cleene.

'Wie de wereld niet begrijpt, moet haar machteloos ondergaan.'
Liesbeth Van Impe, hoofdredactrice Het Nieuwsblad

Marc Hendrickx studeerde rechten, wijsbegeerte en politieke en sociale wetenschappen. Hij doceerde sociologie en psychologie, politieke structuren en inleiding tot de journalistiek in de opleiding journalistiek aan Thomas More Mechelen. Uit bijna 30 jaar leservaring groeide de behoefte aan een overzichtswerk.

Werner Goossens studeerde Germaanse filologie en verdiepte zich daarna nog twee jaar in internationale politiek en interculturele communicatie via CIMIC. Hij doceert buitenlandse politiek en Europa aan Thomas More Mechelen en begeleidt al 20 jaar studiereizen naar Berlijn.

Technische info

EAN
9789401410427
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 15cm x 22cm
Verschijningsdatum: 24/09/2013
Afwerking: Paperback
Druk: 6
Aantal pagina's: 172
NUR Omschrijving: Journalistiek
Uitgever: LannooCampus